13. 9. 2022

Dům prodaný za 10 dní s navýšením ceny v „krizovém“ roce 2022

Polovina roku 2022. Český realitní trh prudce brzdí. Válka na Ukrajině, krize na energetickém trhu, drahé hypotéky a inflace skoro 20%. Dostávám v nelehké době „lehký“ úkol. Prodat tento starý dům v Mariánských Horách, aby si majitelé mohli koupit jiný, u kterého už složili závaznou rezervaci…

Jak to dopadlo –

ve zkratce

Inzerovaná cena:6.790.000 Kč
Prodejní cena:7.000.000 Kč
Navýšení ceny:210.000 Kč
Rezervováno za:10 dní

Majitelé měli názor i jiného makléře, podle kterého měl dům hodnotu max. 5.000.000 Kč a nedokáží jej prodat tak, aby zároveň koupili jiný…

S majiteli jsem se potkal na jiné zakázce. Chtěli koupit malý domek nedaleko Ostravy, který jsem zrovna prodával (v nabídce byl přes 3 měsíce), ale podmínkou bylo, že musím prodat tento dům, jinak jej nedokáži zaplatit.

Dělat navazující transakce je vždy výzva. V této nelehké době byla navíc dvojnásobná. Starý dům k téměř celkové rekonstrukci, na pomezí skvělého a blbého místa. Potřebovali ode mě slyšet, že ho dokážu prodat, jinak do koupě nového domu nepůjdou…

Marketingová a

prodejní strategie

Prodat v této době podobný dům běžné rodině téměř nedávalo smysl. Skoro 270 m2 užitné plochy, náklady na vytápění okolo 25.000 Kč měsíčně (po tom šokovém zdražení energií).

Rozhodl jsem se jít trochu jinou cestou.

První a druhé patro bylo rozdělené na dva samostatné byty. Podkroví umožňovalo udělat další menší byt. Cílení bylo jasné – zkusím primárně oslovit investory a vytěžit z potenciálu domu maximum – přeci jen stojí v centru města a mít na jednom místě 3 byty se zahradou může být skvělý benefit.

Všechno vsazeno na jednu kartu – pečlivou přípravu před prodejem a skvělý marketing. Prezentace podpořena videem, které mělo ukázat veškerý potenciál domu…

6 zájemců a 210.000 Kč,

které nikdo nečekal

Když jsem připravoval prodejní analýzu vyšlo mi, že cokoliv nad 6.000.000 Kč bude dobré. Rezervace na nový dům podepsána, začíná jít do tuhého.

V prvních dnech se ozývají zájemci a začínám tušit, že jdeme dobrým směrem. Přes 10 telefonátů, z toho 6 domluvených prohlídek.

Rozhoduji rychle, že budeme prodávat formou „strategie odložených nabídek“.

To je nejvíce férový způsob, jak zajistit majitelům, že svou nemovitost prodají skutečně za nejvyšší možnou cenu. Všichni kupující mají stejnou možnost ovlivnit, zda a za jakých podmínek koupí zrovna oni a majitelé se v klidu rozhodnout, s kým obchod dokončí. Kritéria jsou různá, jedním z nich je i vlastní cenová nabídka.

Jak to dopadlo už víte. Dům byl rezervován za 10 dní, cena se finálně zvýšila o 210.000 Kč. Kupujícímu se líbil vymyšlený záměr a majitelé měli během měsíce a půl peníze na účtu a s nimi i svůj nový domov…

Jak tuto spolupráci

hodnotili majitelé


Píšu o realitním světě

Všechno, co se prolétne mojí hlavou, složeno do písmen. Pěkně na jednom místě.