29. 10. 2021

Prodán za 14 dní, i když předtím rok ležel ladem

Jeden z nejhezčích domů, který jsem měl možnost prodávat. A přitom byl nepochopitelně rok v nabídce téměř bez zájmu u jiného makléře, než mě majitelé požádali o pomoc s prodejem. Po týdnu v nabídce se mi podařilo přivést 8 vážných zájemců a ještě zvednout cenu o dalších 160.000 Kč. Díky jedné důležité věci…

Jak to dopadlo –

ve zkratce

Inzerovaná cena:5.990.000 Kč
Prodejní cena:6.150.000 Kč
Navýšení ceny:160.000 Kč
Rezervováno za:14 dní

Tady všechno hrálo do karet – neskutečně zajímavý dům, skvělá část Slezské Ostravy, nádherná zahrada. Přitom se za rok přišli podívat jenom 2 lidé. Díky tomu, že předchozí makléř podcenil jednu zásadní věc

Musím se přiznat, že nerad přebírám nabídky po jiných makléřích. Nemovitost už je na trhu „propálena“ a nedá se využít „momentu překvapení“, když se vší parádou uvedete na trh něco nového.

Majitelé navíc nebyli po předchozí zkušenosti moc důvěřiví. S makléřem spolupracovali téměř rok bez výsledku a komunikace. Dům zdědili po své mamince a bylo to pro ně i emočně náročné. Našli si moji práci a chtěli tomu dát ještě jednu šanci.

Povedl se vlastně fenomenální úspěch. Obratem přivést 8 vážných zájemců a přesně za 2 týdny od spuštění prodeje dům rezervovat. Za cenu, kterou sami nečekali (psal se rok 2020) a dokonce ještě s „malým bonusem“ – 160.000 Kč majitelům nad rámec očekávání…

Takhle dům ležel skoro rok v nabídce

Takhle byl dům prezentován téměř celý rok. Pár fotek z mobilu, nic neříkající popis ve stylu „Nabízíme exkluzivně k prodeji…“, nulová komunikace a snaha makléře. Díky tomu se nepodařilo oslovit více než 2 lidi, kteří nakonec ani nekoupili.

Než se původní inzerát vypnul, fotky jsem si uložil na památku, takže dnes můžu demonstrativně ukázat, jak „málo“ někdy stačí udělat a do klientů a jejich nemovitostí investovat trochu více času (a peněz)…

Prezentace a marketing

jaké si dům zasloužil

Tady se můžete podívat na to, že když dva dělají totéž… však to znáte. Ten dům měl naprostý genius loci, opečovávanou zahradu a spoustu věcí, které bylo potřeba ukázat v tom „nejlepším světle“.

Pár profesionálních fotek a najednou tady máte dům v celé své kráse. Aby byla prezentace dokonalá, natočil jsem video, které nebylo jenom o domě, ale taky o skvělé lokalitě. Tato část Slezské Ostravy je přitom jednou z nejvyhledávanějších pro rezidenční bydlení, takže bylo až s podivem, jak byl dům přehlížen.

Dal jsem si hodně záležet na tom, aby z videa bylo cítit vše, co tento dům nabízel. Komfort, pohodu a určitou jedinečnost. Majitelé mi říkali, tohle dodalo celému prodeji „duši“

Jak se lidé začali

o dům přetahovat

Pamatuji si, že první 2 dny od zveřejnění inzerátu se nic zásadního nedělo. Nevěděl jsem, jestli náhodou není s domem něco „špatně“, případně jsme něco důležitého nepřehlédl.

Další dny začali volat zájemci. Jedni, druzí, pátí, nakonec jich bylo více než 10. Začal jsem tušit, že toto bude dobré. V myšlenkách přepínám prodejní strategii „formou odložených nabídek“ a prohlídky si rozkládám do 2 dnů.

Majitelé jsou nadšeni, protože po necelém roce, kdy si začínali myslet, že mají bezcenný dům, nastává situace, při které si budou vybírat kupující na základě předložených nabídek.

Jak to dopadlo už vlastně víte. Z osmi zájemců jsme dostali 5 nabídek na koupi. Jaký „nečekaný“ rozdíl oproti tomu, co se tady doposud odehrávalo. Skvělý dům, o který dosud nebyl zájem, byl najednou předmětem pozitivního licitování. Takže těch 160.000 Kč navíc nebylo ani tak zásadních jako to, že dům se podařilo takhle „jednoduše“ prodat.

Jak vše hodnotím
s odstupem času

Tohle se odehrálo v květnu roku 2020. Realitní trh byl na vzestupu, ale ještě ne tak splašený jako za covidu. Koupit dneska podobný dům za tyto peníze už je nemožné. Tehdy to byl poměrně úspěch, majitelé byli připraveni na možný prodej za méně než 5.000.000 Kč.

Proč jsem si vybral zrovna tento případ je jednoduché. Ukazuje totiž, že ani skvělá nemovitost na perfektním místě se neprodá sama.

Jsou to 3 roky od doby, kdy jsem tento dům prodal. I když je situace na realitním trhu (teď myslím primárně na úrovni makléřů) lepší, pořád platí, že když chcete dosahovat skvělých výsledků, musíte jednoduše dělat více, než dělá průměr.

Na první pohled to vypadá jednoduše – udělá se hezký marketing a nemovitost se prodá. Pravdou je, že toto ale zabere hodiny práce (na běžnou zakázku cca 15 hodin přípravy), což stojí peníze (ne úplně malé) a právě ten čas, který není úplně každý ochotný věnovat. „Vždyť ono se to nějak prodá“…

Takže pokud si zrovna vybíráte makléře, zkuste jen tak kouknout, jakým způsobem nemovitosti prezentuje. Protože přesně tak bude zaházet i s tou vaší…


Píšu o realitním světě

Všechno, co se prolétne mojí hlavou, složeno do písmen. Pěkně na jednom místě.