Právě připravuji do prodeje nový dům – na tom není nic zvláštního. Ještě přede mnou ho zkoušela prodávat jedna „makléřka“ – na tom taky není nic zvláštního. Jakým způsobem ho nabízela, se můžete podívat na první fotce dole – a bohužel to taky není nic zvláštního, protože takhle pracuje stále většina „realitních makléřů“…

To, že se skoro po 3 měsících nic neudálo (tedy žádní zájemci), je v tomto případě pochopitelné. Někdo by mohl říci – nojo, děláte hezčí fotky a točíte pěkná videa. Jenže o tom to vlastně není. To jakým způsobem nemovitosti prezentuji je pouze nástrojem k úspěšnému prodeji a výsledek toho, čemu bezmezně věřím…

Tedy toho, že pokud chceme být úspěšnými, musíme být pro klienty užitečnými. Musíme umět dělat věci, které oni sami nezvládnou. Musíme se o ně upřímně zajímat, být ochotni do nich investovat svůj čas, peníze a znalosti. Rozdíl není primárně v tom, zda mám lepší fotoaparát, nebo umím lépe fotit (kdyby makléřka chtěla, mohla si za pár korun najmout profesionála). Rozdíl je v tom, že s klientkou strávila necelých 15 minut. Tolik času byla ochotna „investovat“ do svého klienta a jeho nemovitosti.

Oproti tomu mi příprava takovéto nemovitosti k prodeji zabere zhruba 10-12 hodin (home staging, focení a točení video prohlídky, postprodukce, příprava materiálů na prohlídky, půdorysy atd…). Další 2-3 hodiny si s klienty povídám a poznávám je. Pečlivě připravujeme prodejní strategii.

Jestli spatřuji v něčem největší problém, je tím to, že většina makléřů primárně přemýšlí nad sebou a nad vidinou rychlého zisku – proto se honí za co největším počtem nabraných nemovitostí a zapomínají na to, co je důležité.

Nemovitosti svých klientů skutečně prodávat. Když máte na prvním místě svého klienta, jde to vidět. Vlastně hned na první pohled…

Píšu o realitním světě

Všechno, co se prolétne mojí hlavou, složeno do písmen. Pěkně na jednom místě.